Oto kampania WWF , czyli organizacji zajmującej się raczej ochroną dzikiej przyrody, ale tu promującej adopcję psów z hasłem promującym ‚Save his life, save yourself’. Jak widać na załączonych obrazkach pomysł jest taki: ty bierzesz psa ze schroniska i darujesz mu nowe życie, a być może on ocali kiedyś ciebie – ostrzegając cię przed pożarem, wysoką falą albo nadjeżdżającym autobusem.
Sprytne, chociaż oprócz tego niewidomego gościa nie sądzę, żeby to że pies może kiedyś uratować ich życie było nadrzędną motywacją i skłaniało ludzi do adopcji. Myślę, że ludzie biora psy z innych powodów, ale może każdy powód jest dobry? Szczególnie, że kampania prowadzona była w Chinach, gdzie delikatnie powiedziawszy prawa zwierząt dopiero powstają (Chiny zakazują jedzenia psów).
Poza tym od razu przypomina mi się Twój przyjaciel pies z reklamy psiego jedzenia, gdzie rola psa w ocalaniu człowieka była zgoła odwrotna.
Advertising Agency: Shunya AD, Beijing, China
Creative Directors: Doze, Joy liu
Art Directors: Guan zi, Bai qing
Copywriter: Bai ping